Overføre mobilabonnement fra en annen bedrift eller til/fra en privatperson.
Eierskifte fra et annet selskap som allerede benytter Dipper som mobiloperatør:
For at vi skal foreta et eierskifte må det først opprettes en kundekonto hos oss for det nye selskapet. Du kan benytte dette skjemaet og fylle inn feltene under "Legg til selskapsinfo" og "Legg til kontaktperson" (hopp over registreringen av brukere).
Når registreringen er fullført, har du opprettet en ny konto hos oss uten abonnement. Send oss til deretter en e-post med informasjon om hvilke nummer som skal overføres og informasjon om ønsket tidspunkt, så ordner vi det.
Når nummeret overføres vil det beholde det samme SIM-kortet, abonnement og eventuelle andre tjenester som er aktive per i dag. Det er ikke nødvendig å bytte SIM-kort ved et slikt eierskifte.
Eierskifte til privatperson:
Dipper er en ren bedriftsoperatør, og nummer som skal stå med en privatperson som eier må derfor overføres til en annen operatør. En ansatt som har sluttet og ønsker å beholde nummeret sitt må derfor legge inn en bestilling hos den operatøren vedkommende ønsker å være hos. Ettersom nummeret er registrert på en bedrift hos oss, trenger vedkommende også et eierskifteskjema for å få godkjent bestillingen. Dette får man fra den nye operatøren. Dipper trenger altså ikke noen bekreftelse fra administrator i selskapet, men den nye operatøren gjør det.